Informacja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 23 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 4 Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013” kosztem niekwalifikowalnym jest:
1. Koszty zakupu używanych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu, jeżeli:
• zostały zakupione z udziałem środków publicznych w okresie 5 lat poprzedzających rok ich nabycia,
• ich wartość rynkowa przewyższa wartość nowych maszyn, urządzeń lub innego sprzętu tego samego typu,
• nie spełniają wymagań technicznych.
Zgodnie z instrukcją wypełnienia karty weryfikacji WoP.
• fakt, że wartość rynkowa używanych maszyn lub urządzeń nie przewyższa wartości nowego sprzętu tego samego typu, ustalany jest na podstawie dostępnej literatury fachowej, cenników, informacji uzyskanych od sprzedawców itd,
• należy dołączyć atesty lub certyfikaty lub deklaracje zgodności lub inne równoważne dokumenty potwierdzające, że maszyny i urządzenia objęte współfinansowaniem spełniają normy wspólnotowe mające do nich zastosowanie - dotyczy maszyn i urządzeń zakupionych w krajach nienależących do Unii Europejskiej (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub podmiot, który wydał dokument lub pracownika SW lub sprzedającego lub przedstawiciela sprzedającego),
• należy załączyć wycenę wraz z opinią rzeczoznawcy określającą wartość rynkową zakupionych maszyn i urządzeń używanych oraz potwierdzająca, że są one sprawne oraz mają właściwości techniczne niezbędne do realizacji operacji i spełniają obowiązujące normy i standardy (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub podmiot, który wydał dokument lub pracownika SW),
• należy dołączyć dokument potwierdzający, że maszyny lub urządzenia używane zostały zakupione od podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży takich maszyn lub urządzeń:
* Zaświadczenie o wpisie sprzedającego do Ewidencji Działalności Gospodarczej, z podaniem przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem zakupu, potwierdzające prowadzenie przez sprzedającego działalności obejmującej sprzedaż maszyn lub urządzeń używanych, dołączone do wniosku w przypadku zakupu maszyn lub urządzeń używanych (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub podmiot, który wydał dokument lub sprzedającego lub pracownika SW),
* Odpis rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym dotyczącym sprzedającego, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem zakupu, potwierdzający prowadzenie przez sprzedającego działalności obejmującej sprzedaż maszyn lub urządzeń używanych, dołączane do wniosku w przypadku zakupu maszyn lub urządzeń używanych(oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub podmiot, który wydał dokument lub sprzedającego lub pracownika SW).
« powrót