Informacje dla beneficjentów
Ponoszenie kosztów kwalifikowalnych objętych zaliczką:
- aby koszty kwalifikowalne zostały zrefundowane na etapie wniosku o płatność Beneficjent jest zobowiązany przedłożyć wyciąg z konta zaliczkowego i bieżącego, w celu potwierdzenia dokonania płatności;
- w przypadku Beneficjentów, którzy ubiegają się o zaliczkę (100% kosztów kwalifikowalnych), płatności mogą być dokonywane dopiero po otrzymaniu środków na wyodrębniony rachunek;
- w sytuacji gdy podatek VAT nie stanowi kosztu kwalifikowanego dla beneficjenta, faktury opłacane są z dwóch rachunków: kwota netto z rachunku wyodrębnionego do obsługi zaliczki, a kwota podatku VAT z rachunku własnego Beneficjenta;
- płatności w ramach rachunku zaliczkowego dokonywane są do wyczerpania środków na tym rachunku, tj. do kwoty przyznanej w umowie o dofinansowanie w zakresie zaliczki, a następnie ze środków własnych beneficjenta;
- w przypadku dokonywania płatności kartą, datą księgowania jest data płatności, nie księgowania na koncie;