Wilamowice Bestwina Czechowice-Dziedzice Jasienica Jaworze

Zaliczka, rozliczanie projektów i realizacja wskaźników – praktyczne wskazówki dla beneficjentów

1. Wniosek o płatność:

  • - beneficjent jest zobowiązany złożyć wniosek o płatność w terminie wskazanym w § 8 umowy o dofinansowanie;
  • - w przypadku nie złożenia WoP, Samorząd Województwa wzywa do złożenia wniosku w ciągu 14 dni
  • - w przypadku złożenia WoP w terminie wezwania, konieczne jest wyjaśnienie beneficjenta dot. Niezłożenia WoP w terminie wskazanym w umowie o dofinansowanie;
  • - niezłożenie wniosku lub złożenie po tym terminie skutkuje wypowiedzeniem umowy (i zwrotem zaliczki);
  • - w przypadku niedotrzymania terminu złożenia wniosku o płatność, z powodu wystąpienia siły wyższej, beneficjent może wystąpić do SW w terminie 15 dni od dnia ustania okoliczności będących następstwem siły wyższej, z wnioskiem o przywrócenie terminu z uzasadnieniem, składając jednocześnie stosowny wniosek o płatność.

2. Aneksowanie umów o dofinansowanie:

  • - beneficjent zobowiązany jest do informowania SW o wszystkich istotnych zmianach w toku realizacji umowy;
  • - na uzasadniony wniosek (złożony w terminie) może także zmienić termin zakończenia realizacji operacji, zmienić wartość kosztów kwalifikowalnych powodujących wzrost pozycji w zestawieniu rzeczowo-finansowym powyżej 10% (kwota dofinansowania nie może ulec zwiększeniu).


3. Najczęstsze uwagi do wniosków o płatność:

  • - brak świadomości odrębności rachunku zaliczkowego i przeznaczenia go na cele związane wyłącznie z operacją (ruchy na koncie);
  • - z konta zaliczkowego finansujemy wyłącznie koszty kwalifikowalne (netto), podatek VAT (jeżeli jest niekwalifikowalny) należy zapłacić z innego konta;
  • - z konta zaliczkowego nie opłacamy innych wydatków niż te związane z operacją;
  • - wypłaty gotówki z konta zaliczkowego są niedopuszczalne, pomoc przekazana w ramach zaliczki może być rozliczana wyłącznie w formie bezgotówkowej;
  • - odsetki powstałe na koncie zaliczkowym (pomniejszone o podatek od dochodów kapitałowych), a także zwrot niewykorzystanej zaliczki należy wpłacić na rachunek bankowy ARiMR;
  • - koszty dotyczące obsługi konta zaliczkowego są niekwalifikowalne;
  • - do WoP należy załączyć potwierdzenie przelewu lub wyciąg z rachunku bankowego, a nie polecenie przelewu;
  • - w przypadku płacenia gotówką konieczne jest dołączenie KP.


Odrębna ewidencja księgowa dla podmiotów prowadzących księgi rachunkowe:

  • - należy dostarczyć np. politykę rachunkowości, zarządzenie wewnętrzne, dokument stwierdzający oddzielne prowadzenie kont w celu identyfikacji wszystkich zdarzeń współfinansowanych z PO RYBY;
  • - dokumenty księgowe należy opisać zgodnie z Ustawą o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz. U. z 2009r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zm.).


Odrębna ewidencja księgowa dla podmiotów nie prowadzących ksiąg rachunkowych:

  • - dla podmiotów prowadzących wyłącznie księgi podatkowe (podatkową księgę przychodów, ryczałt ewidencjonowany, karta podatkowa) odrębna ewidencja winna być prowadzona w ramach tych narzędzi księgowych, które beneficjent jest zobowiązany stosować;
  • - opisy na dokumentach księgowych w postaci nr projektu oraz informacji o współfinansowaniu ze środków PO RYBY 2007-2013;
  • - zestawienia danych wynikających z faktur w układzie miesięcznym.
« powrót

Kontakt

Lokalna Grupa Rybacka Bielska Kraina

43-382 Bielsko-Biała
ul. Tadeusza Regera 81

tel.: 33 105 57 35
fax: 33 105 57 35
kom.: 725 449 170

e-mail: biuro@bielskakraina.pl

Aby otrzymywać informację o najważniejszych wydarzeniach wpisz poniżej swoje imię, nazwisko i adres email.